Rezultatele obţinute

           Îmbunătăţirea competenţelor profesionale. Proiectul a fost o şansă oferită participanţilor la plasament pentru a-şi îmbunătăţi competenţele profesionale privitoare la folosirea  corectă a echipamentele de birotică, utilizarea  soft-ul informaţional specific activităţii de secretariat, prestarea unor servicii specifice activităţii de birou, analizarea  şi monitorizarea corespondenţei, editarea  documentelor oficiale uzuale.
           Îmbunătăţirea competenţelor lingvistice. În acest stagiu de pregătire practică, participanţii au deprins utilizarea corectă a lexicului de specialitate şi îmbunătăţirea nivelului de comunicare în limbile germană şi engleză. Cunoştinţele de limbă germană dobândite în ţară într-un număr semnificativ de ore, 50,  au ajutat participanţii să înţeleagă explicaţiile, să ceară informaţii, să comunice eficient pentru ducerea la îndeplinire a sarcinilor zilnice de lucru. De asemenea, cunoştinţele de limbă germană i-au ajutat să se descurce în situaţiile de zi cu zi în care au fost implicaţi, în afara programului de lucru, în mijloacele de transport în comun, în magazine, la cantină, pentru citirea unor afişe etc. În urma evaluării iniţiale din cadrul Universităţii din Craiova, s-a constatat că 13 dintre cei 16 participanţi au avut nivelul iniţial de debutant şi 3 au avut nivelul A1. Nivelul de competenţe dobândit de participanţi în urma participării la cursurile de limba germană este următorul: 7 elevi – B1, 9 elevi – A2. Cu siguranţă, acest nivel de competenţe s-a îmbunătăţit pe durata celor 4 săptămâni de mobilitate.  Tot acum participanţii au aprofundat cunoştinţele de limbă engleză, în relaţia cu ceilalţi elevi din UE cazaţi la Vitalis, în dialogurile cu cei doi ghizi, dl Andrew şi dl Rainer etc.
           Îmbunătăţirea competenţelor comportamentale. Plasamentul a avut ca rezultat şi promovarea capacităţii de cooperare a participanţilor, de relaţionare în grup, de formare şi menţinere a unei relaţii de prietenie sau de conjunctură, de respectare a unui program comun, a unor termene, respectarea regulilor unui grup, punctualitatea, eliminarea agresivităţii.
           Îmbunătăţirea competenţelor interculturale. Prin orele de cultură şi civilizaţie germană şi prin contact direct cu nativii germani proiectul a promovat respectarea altor tipuri de cultură şi de civilizaţie, depăşirea unor prejudecăţi şi stereotipuri existente înainte de stagiu. Participanţii au luat contact cu o nouă cultură, cu tradiţii şi obiceiuri diferite de ale noastre, cu un alt tip de religie, protestantă şi romană-catolică. De asemenea, elevii noştri au socializat cu ceilalţi elevi cazaţi la Vitalis, de la care au învăţat cântece, jocuri şi dansuri populare din Polonia, Cehia etc.
             Adaptabilitate (rezolvarea problemelor, muncă în echipă etc.). Participanţii au încercat să se adapteze unor situaţii noi. Deşi activităţile s-au desfăşurat individual în cea mai mare parte, participanţii au lucrat cu uşurinţă şi în echipă, în cadrul  unor activităţi practice, au demonstrat uşurinţă în rezolvarea unor probleme, au ştiut să asculte indicaţiile şi explicaţiile profesorilor îndrumători, să ofere feeback pozitiv, să adreseze întrebări, să se prezinte în public şi să  respecte diferite puncte de vedere. La finalul stagiului, elevii au fost apreciaţi şi felicitaţi de dl Raschke pentru maleabitatea acestora şi pentru gradul înalt de adaptabilitate comportamentală, ca şi pentru modul în  care şi-au însuşit cunoştinţele noi.
             Folosirea TIC.  Proiectul a fost strâns legat de lucrul pe calculator, participanţii obişnuindu-se să utilizeze corect calculatorul în elaborarea documentelor specifice activităţii de birou, în căutarea de informaţii  relevante (legi, hotărâri, exemple de documente standardizate etc.) pe site-uri specializete, folosind diverse motoare de căutare, pentru stocarea documentelor sau a altor tipuri de informaţii privitoare la activitatea de birou, pentru comunicarea eficientă cu alte compartimente de activitate din aceeaşi instituţie sau din alte instituţii etc.
            Prin activităţile practice şi cele culturale şi lingvistice desfăşurate, partenerii au realizat, în primul rând, un schimb de experienţă. De asemenea, au contribuit la îmbunătăţirea calităţii formării profesionale şi personale a tinerilor implicaţi, ca şi la fortificarea capacităţii transnaţionale a tuturor partenerilor implicaţi.
            Toţi partenerii implicaţi în acest proiect au rămas în relaţii foarte strânse de colaborare, urmând ca să aplice şi pe viitor proiecte similare, acesta fiind numai un început.
           Craiova, dar şi regiunea Oltenia, nu sunt suficient dezvoltate în privinţa serviciilor informatizate din secretariate sau alte sectoare ale activităţii de birou. De aceea,  proiectul şi-a propus să asigure calitatea muncii în domeniul amintit,  indiferent de profilul instituţiei, să pregătească participanţii încă din liceu să se integreze într-un mediu profesional, să amelioreze cunoştinţele profesionale ale tinerilor şi de legislaţia muncii, să descopere noi culturi şi civilizaţii şi să crească adaptabilitatea la situaţii şi cerinţe noi, să promoveze lucrul în administraţie bazat pe TIC. Desfăşurându-şi activitatea ca oricare angajat, participanţii s-au dezvoltat profesional şi personal, în funcţie de potenţialul propriu şi de interesul manifestat. Lucrând în echipă, şi-au dezvoltat capacitatea de a comunica, de a învăţa să înveţe, de a relaţiona, de a avea spirit de iniţiativă şi de antreprenoriat.